შექმნა და პოპულარიზაცია ინტერნეტ-პროექტების
ru
ზარის შეკვეთა

აუდიტის გამოყენებადობა

საიტის გამოყენებადობა - რა არის?

გამოყენებადობა არის კონცეფცია, რომელიც აღებულია ეკონომიკისა და მიკროეკონომიკისგან. სინამდვილეში, იგი აღწერს ზოგადად ნებისმიერი საგნის მოხერხებულობას, ხოლო IT სფეროსთან მიმართებაში – ვიზიტორებისთვის თქვენი საიტის მოხერხებულობას. გამოყენებადობის ღრმა ტესტირებამ აჩვენა დაშვებული შეცდომები, შესაძლოა, ვებ – რესურსის დიზაინის ეტაპზეც კი. მუშაობის მსვლელობისას, სპეციალისტი აღმოაჩენს რა კონკრეტულად არ მოსწონს თქვენს ვიზიტორებს, როგორ გამოსწორება და როგორ შეგიძლიათ გახდეთ საიტი უფრო მომგებიანი. პრაქტიკა გვიჩვენებს, რომ მხოლოდ ერთი კარგად შემუშავებული გვერდი იძლევა 20% –ით მეტ კონვერტაციას, ვიდრე ჩვეულებრივ. წარმოიდგინეთ, რამდენ მომხმარებელს კარგავთ და ახლა შეუკვეთეთ გამოყენებადობის ანალიზს!

როგორ მიდის საიტის გამოყენებადობის ანალიზი?

საიტის შექმნა

თუ არ არსებობს დამატებითი სირთულეები და კითხვები, მაშინ მთელი ტესტირების პროცესი დაყოფილია რამდენიმე მთავარ ეტაპზე:

  • პირველადი ანალიზი;
  • მიღებული მონაცემების საფუძველზე ჰიპოთეზის ფორმირება;
  • პრობლემების გვერდების იდენტიფიცირება;
  • ტესტირების მეთოდების განსაზღვრა;
  • საჭიროების შემთხვევაში – სცენარის და ხასიათის განსაზღვრა და რესპონდენტის არჩევა;
  • პირდაპირი ტესტირება;
  • მიღებული მონაცემების ანალიზი
  • საიტის სარგებლობის საბოლოო შეფასება;
  • წინადადებების შედგენა.

უნდა აღინიშნოს, რომ ეს სქემა შესაფერისია უკვე შემუშავებული და ფუნქციონირებული საიტის შესამოწმებლად, ანუ იმ შემთხვევებისთვის, როდესაც ხედავთ, რომ თქვენს ვებ – რესურსთან დაკავშირებით რამე არასწორია. საიტის დიზაინის შესაფასებლად, რომელიც ჯერ კიდევ განვითარების ეტაპზეა, მოცემულია HCD სტანდარტი, რომელიც აღწერს ამ მიმართულებით მუშაობის ძირითად წესებს.

ჩაეწერეთ უფასო კონსულტაციისათვის

ჩვენ დაგიკავშირდებით უახლოეს დროში

რატომ ვართ ჩვენ უკეთესები?

აუდიტის გამოყენებადობა

გამოცდილი სპეციალისტები

ჩვენ ვქმნით ვებ – გვერდებს 2009 წლიდან. ჩვენი გუნდი მოიცავს უმაღლესი დონის ექსპერტებს, რომლებმაც იციან და უყვართ თავიანთი სამუშაო

აუდიტის გამოყენებადობა

ოფიციალური შეთანხმება

სამუშაოს პირობები, მოცულობა და სპეციფიკა. ჩვენი ყველა ვალდებულება ნათლად არის ასახული და ჩაწერილი.

აუდიტის გამოყენებადობა

ყოველთვის კავშირზე

გსურთ დაიწყოთ ახალი პროექტი? გაქვთ კითხვა? ან მიიღეთ ახალი ბიზნეს იდეა? დაგვირეკეთ. ვმუშაობთ სამუშაო დღეებში, არდადეგებსა და შაბათ-კვირას

აუდიტის გამოყენებადობა

ვადების დაცვა

შეფერხება არ არის. ჩვენ ვაფორმებთ ხელშეკრულებას, რომელიც მიუთითებს სამუშაოს თავის დროზე ჩაბარებას. თქვენ მიიღებთ ზუსტად იმას, რაც ბრძანეთ – ზუსტად მაშინ, როდესაც დაგეგმეთ

საიტის შექმნა

გამოყენებადობის აუდიტი: ძირითადი ეტაპები

საიტის შექმნა

საიტის გამოყენების აუდიტი იწყება Google Analytics– ის დაყენებით. ეს ერთი შეხედვით მარტივი ოპერაცია, ფაქტობრივად, იძლევა ხელშესახებ შედეგებს: თქვენ იღებთ ზუსტ სტატისტიკას დღეში ვიზიტების რაოდენობის შესახებ, ხედავთ საიტის შესასვლელ წერტილებს და გადადით სხვა რესურსზე, შეგიძლიათ გაიგოთ რამდენი დრო ხარჯავს ვიზიტორს კონკრეტულ გვერდზე და ა.შ. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი წერტილი არის KPI- ების ან ძირითადი ეფექტურობის ინდიკატორების განსაზღვრა, ძირითადი შესრულების ინდიკატორები. ამ ეტაპზე, ანალიტიკოსები განსაზღვრავენ, თუ რა არის მნიშვნელოვანი ბიზნესის წარმართვისთვის და რა მიზნები წარმოადგენს პრიორიტეტებს ამ ეტაპზე.

Google Analytics– ის ინსტალაცია და KPI– ების დადგენა უმთავრესი პრიორიტეტია. ისინი დაგეხმარებათ გაერკვნენ, თქვენი საიტი ნამდვილად არაეფექტურია, თუ ის მუშაობს სრული ტევადობით. და მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ გამოყენებადობის ტესტმა უარყოფითი შედეგი გამოიღო და აღმოჩნდა, რომ რესურსზე მუშაობა ჯერ კიდევ საჭიროა, სპეციალისტი აგრძელებს ტესტირებას, რომელიც უკვე დაიწყო.

მესამე ეტაპზე გამოვლენილია საიტის პრობლემური გვერდები. აუცილებელია იმის გაგება, თუ რატომ არ გამოიყურება მომხმარებლისთვის ეს ან ის მონაკვეთი მიმზიდველი და საინტერესო. ამის შემდეგ, ექსპერტი აყალიბებს ჰიპოთეზას და ადგენს მეტრს, რომლითაც მოხდება ამ ან ამ ფუნქციის ტესტირება. მაგალითად, Google Analytics- მა დაადგინა, რომ მომხმარებლები მიდიან გვერდზე, რომელიც ითვლის შეკვეთის ღირებულებას, მაგრამ არ იყენებენ ქულების შემოთავაზებულ სისტემას. Რატომ ხდება ეს? ალბათ წრიული არის ძალიან რთული ან მოუხერხებელი? ან იქნებ მომხმარებელმა უბრალოდ არ ესმის რომელი ველი და რა მონაცემების შეყვანა? საიტის სარგებლობის ანალიზი და მეტრიკის განსაზღვრა დაგეხმარებათ ამის გარკვევაში.

ზოგიერთ შემთხვევაში, გამოყენებადობის ტესტირება ასევე შეიძლება შესრულდეს რესპონდენტების მონაწილეობით. როგორც წესი, საიტის მუშაობაში შეცდომების ზუსტად დადგენის მიზნით, საკმარისია ხუთიდან რვა ადამიანის მონაწილეობა, მიზნობრივი მომხმარებლის აღწერისთვის შესაფერისი. ამ შემთხვევაში, მნიშვნელოვანი საკითხია ქმედებების სცენარის სწორი და ზუსტი განსაზღვრება. მაგალითად, გსურთ შეამოწმოთ რეგისტრაციის სისტემა, მაგრამ თქვენი ამოცანაა საჭირო ტელეფონის მოდელის შერჩევა. ამ შემთხვევაში, საიტის გამოყენებადობის ტესტირება უსარგებლო იქნება.

საიტის სარგებლობის შემოწმების დასრულების შემდეგ, ანალიტიკოსმა უნდა შეისწავლოს მიღებული მასალა და განსახილველად წარუდგინოს თავისი წინადადებები. სავსებით შესაძლებელია, რომ საჭირო იქნება არა მხოლოდ კორექტირების გაკეთება, არამედ მთელი ვებ რესურსის რედიზაინისა ან ფართომასშტაბიანი რედიზაინის გაკეთება. ამ ეტაპზე ძალიან მნიშვნელოვანია შეცდომების თავიდან აცილება, ისე, რომ მოგვიანებით ზედმეტი სამუშაოს გადახდა არ მოგიწევთ. და მხოლოდ პროფესიონალს შეუძლია განახორციელოს საიტის მართლაც მაღალი ხარისხის აუდიტი.

რას ფიქრობს მომხმარებელი ჩვენზე

Top